august 2011

Shopping in Birmingham

31.aug.2011 @ 23:48 England 4 kommentarer

Birmingham.. Vet ikke hvor jeg skal begynne. Elsker byen! Om jeg skal annbefale dere en by i England og dra til, annbefaler jeg virkelig Birmingam. Spesielt når det kommer til shopping. Vet ikke hvor mange ganger jeg og Hae Jun gikk oss vill der borte. Og for dere håpefulle jenter som stadig sitter inne på nettsidene til topshop - forever 21 - primark - accessorize - next og zara, har jeg tidenes glad nyhet over at jeg har vært på shopping der! love it. Nå trenger jeg ikke lenger og stikke nesa mi opp på nettsiden deres og lage ønskelister om hva jeg ønsker. Jeg trenger bare og ta bussen for litt over 1 time og handle hva enn jeg måtte føle for..

Elsker bussene her!

Elsker shoppingen her! Kommer til å gå crazy..

me, shopping and i

31.aug.2011 @ 14:22 Hverdag 3 kommentarer

Tror planene for dagen i dag også er shopping. Vi skal iallefall prøve å komme oss bortover til Burmingham. Som forresten også er England's 2 største by. Så det blir forhåpentligvis mer shopping idag!!

( ready for shopping!!)

Ha en fin dag! Hva er dine planer for dagen?

SHOPPING!

30.aug.2011 @ 20:59 England 4 kommentarer

Jeg skal ærlig innrømme, at når det kommer til shopping, er virkelig ikke Wolverhampton plassen. Det er utrolig lite butikker her, som i ordentlig shopping. Mat butikker og jalla-butikker er det everywhere. Men de ordentlige butikkene jeg vil på.. Eksisterer dessverre ikke her. Hate my life!

Anyways.. Jeg og Hae Jun gikk til den så kalte "byen" og handlet inn noe

Sko for 7 pund, det er omkring 70 norske kroner

Wipes 2.32 pund. Som er det samme som 20 kroner

Disse kostet bare 0.99 Pence. SYKT! Under 8 kroner

Vi var også på Mc Donalds for første gang. Woho, fastfood!

Også en siste hilsen i fra meg. Jeg har det supert i England! Forresten.. Noen som har tips til pc eller web camera jeg kan kjøpe? Mac? Samsung? Yeah, everything.

Host family!

30.aug.2011 @ 18:49 England 1 kommentar

Etter den SJU timers lange bussturen ble vi endelig hentet på buss stasjonen. Vi ble servert god mat når vi kom hjem og vi fikk begge vårt eget rom og "omvisning" av diverse. De første to dagene gikk for det meste ut på og bli kjent med hverandre. Har tilbringt a lot of time with my other exchange student, Hae Jun Hun er utrolig snill, så jeg er super fornøyd med hvem jeg er blitt plassert sammen med.

Dagen i går ble tilbringt sammen med vertsmor, hennes kjæreste, vertsøsteren og to av tanteungene til Karen (vertsmor). Utrolig koselig dag! Bortsett fra at vi satt fire stykk i baksetet i hele 3 timer bare for og komme til Avon. Plassen heter Stratford-Upon-Avon og hadde utrolig stort utvalg i shopping. Aldri hørt om plassen før, men det var tydeligvis fødeplassen til William Shakespeare. Det var vell hele poenget med turen.

First of all, tok vi turen til William Shakespeare's skole. Kan vell ærlig innrømme at jeg er glad for at skolen ikke ser slik ut idag. Og heldigvis for at skolebenkene ikke er så harde.

Then we went on city sightseeing med England's mest kjente busser..

Etter sightseeingen ble vi gående rundt i byen og se på diverse bygninger som da William Shakespeare har vokst opp i.. Fant også tidenes kuleste iskrem bod

Vi dro også ut med en liten båt for og oppleve natur og landskap i området

Har også fått oppleve de typiske engelske telefonboksene (so proud)

Ellers tok vi oss turen innom " The Shakespeare centre " men der var det ulovlig og ta bilder, så dere får nøye dere med ett bilde av meg.. Woho, lucky bastards!

(Dette er fortsatt ett innlegg for at familie/venner skal få lese om oppholdet mitt så langt) Tycks?

Winchester

30.aug.2011 @ 17:53 England 0 kommentarer

Winchester var egentlig bare en liten by. Men til tross for det, var det en utrolig fin plass. Skolen vi bodde på var også ganske grei, å vi hadde tilgang til å gå ned til byen. Noe som også var utrolig greit.

Bildene over er den så kalte spisestuen. Vi måtte gå ett stykke for å få tilgang til mat der, hvor vi også kunne få tilgang til internett. Synes det var kjempe fint der! Dette var også en del av "The University of Winchester", som var skolen vi sov på.

Dette er bare en liten del av skolen. Vi hadde alle våre egene hus, egene fløyer som vi delte med ca 3 andre personer, men alle hadde sine egene rom. Så det var ett ganske ok opplegg.

Her er hele skolen.. Eller campen som vi kalte det. Ganske stor skole egentlig. Med tanke på at vi var 50 stk i fra hvert land kanskje. Over det..

Jeg og Chris skaffet oss også venner.. Norske venner...

Ellers har vi ikke gjort stort mye. Vi tok bussen i fra Winchester tidlig den 27 August. Bussturen tok hele SYV timer. Tror du jeg var sick lei når jeg endelig var kommet fram? Eh, ja. Hadde heller aldri hatt en ordentlig samtale med vertssøsteren min så det var utrolig skummelt. Heldigvis for at jeg kommer godt overens med dem begge.

(Disse innleggene publiseres bare for at familie/venner skal ha sjangsen til å lese om oppholdet mitt i Winchester)

Camp in Winchester!

30.aug.2011 @ 02:16 England 2 kommentarer

Som dere alle fikk med dere, dro jeg tidlig torsdag morgen i fra Bodø (Norway) til selveste Winchester i England. Flyet mitt gikk tidlig torsdag morgen (06:30) og det tok ca en og en halv timed med fly Bodø - Oslo.

På flyplassen i Oslo ble jeg stående og vente på Chris. Heldigvis for at jeg ikke måtte takle store Gardemoen helt for meg selv. På Gardemoen var jeg så heldig og bli kjent med Åshild, som definitivt er en av de beste jentene jeg har møtt.

(Dette er forresten et grusomt bilde av meg. Trøtt, sliten og slapp gjeng)

På Gardemoen ble vi sittende i hele to timer, før vi tok flyet videre til England. Tror det tok litt over to timer med fly, i og med at flyet var nødt til å sirkle rundt flyplassen, pga for mye vind. Ellers hadde vi problemer med å komme oss inn i England. Null aning om why.

Anyways, vi alle kom oss inn i landet. Det ble tre lange timer på flyplassen i England, hvor vi også skaffet oss noen Italienske venner..

Chris spiste seg ekstra feit ...

Og etter tre timers ventetid på flyplassen i London, ble vi endelig hentet med buss. Bussen tok omtrent 2 timer, så dere kan vell tenke dere til hvor en sliten gjeng vi var. Heldigvis for at både jeg og Åshild  sov de to timene.

Campen i Winchester var ikke direkte noe å skryte av, men det var en utrolig koselig sammenkomst for oss som nylig hadde ankommet England.

Vi fikk alle våre egene rom, i egene fløyer hvor vi alle hadde tilgang til diverste utstyr om nødvendig. Heldige meg fikk til og med eget bad (!!!!)

Anyways,
ellers ble dagene lange og kjedelige. Var på shopping en tur med Chris og ellers har jeg fått en del nye venner og blitt kjent med andre språk/dialekter.

Legger ut bilder av campen og dagene der, senere! Nå er jeg forresten godt plassert i Wolverhampton..

Next Stop - England!

25.aug.2011 @ 01:19 England 2 kommentarer

Da er siste dagen overstått, og jeg har utnyttet tiden godt i det siste. Tok meg turen innom skolen idag og hilste på venner og bekjente. Utrolig trist i grunn. Tror ikke tanken på at jeg skal flytte er gått opp for meg enda. Var også på vandretur rundt med mamma, på leting etter ny koffert. Heldigvis for at vi fant en! Ellers idag har jeg tilbringt tid med Lars. Vi tok oss nemlig turen til graven til Espen. Noe som definitivt var noe av det tyngste jeg har gjort på lenge. Følelsen av dårlig samvittighet, angst og aggresjon river fortsatt i meg. Jeg blir uvel bare ved tanken på at jeg ikke får gått dit flere ganger i løpet av de neste 10 månedene. Noe som er så alt for vondt. Men jeg har minner, som jeg samtidig skal minnes med. Jeg har nydelige bilder av oss sammen og jeg kan tenke litt ekstra på han, selv om at alt av tanker faktisk bare har gått til han.

Og i alt kaos av begravelse, sorg, frustrasjon og aggresjon, har jeg heldigvis klart og holde motet oppe. Jeg gleder meg til en ny start, som nå starter tidlig i morgen. Må møte opp på flyplassen her allerede halv 6. Flyet går halv 7! Heldigvis for at Chris møter meg på Gardemoen.. Ting blir nok ikke så alt for kjedelig da : )

Drar forresten på camp i to dager, i morgen. Så blir gone fra internett. Men jeg er tilbake til full blogging igjen når jeg får tilgang til internett! Ha det fint så lenge..

Tilbakeblikk 2011 - del 1

Lars kos

Båttur

Fotoshoot

Har utrolig mange fine minner. Del 2 kommer senere!

2 days left (!!!!!!!!)

23.aug.2011 @ 02:22 England 2 kommentarer

2 dager nå! Ah, klarer knapt og vente. Har så alt for mange planer i dag. Null aning om hvordan jeg skal få tid til alt.. Skal og få fikset noen papirer, tidlig!!.. Før jeg skal på middag hos farmor og farfar. Blir siste gang jeg ser dem på lenge. Er tross alt over 10 måneder til jeg kommer hjem igjen, så tror det blir en trist avskjed. Ellers skal jeg få pakket siste rest, fikset noen papirer og lastet ned ny musikk. Orker ikke bruke dagen i morgen på ta adjø med venner osv. Det får jeg bruke onsdagen til. Ellers mangler jeg musikk, så om du er ekstra kind.. Legg gjerne igjen noe!

4 days left

22.aug.2011 @ 00:17 England 3 kommentarer

Hverdagene mine er utrolig "kjedelige", eller iallefall alt for hverdagslige til å blogge om. Jeg slapper som oftest av, er med venner og utnytter tiden jeg har igjen, godt! Vet jeg har en del å forberede nå, men det starter for fult i morgen. Da starter all pakkingen, så jeg blir ferdig med det og kan tilbringe tid med venner. Vil heller bruke de siste dagene i Bodø til å være med venner og familie i stede for å pakke. Smart, iknow! Jeg skal også få tatt meg turen innom skolen for å få sakt hade til klassen og andre kjente. Heldigvis for at jeg ikke begynner på skolen før i September. Utrolig digg tanke!

Som dere sikkert har skjønt er det bare fire dager til jeg drar. Det er altså, fire dager til jeg må møte min største frykt. Er det noe jeg virkelig missliker, så er det når jeg blir tvunget til å fly. Hater fly! Håper iallefall på at jeg overlever. Sett alt for mye skrekkfilmer i det siste, samtidig som ting som aldri hender i virkelig liv, har hent! Så jeg håper på det beste. Hater du å fly?

Er forresten i godhumør nå! Gleder meg til å dra..

Høst bilder

20.aug.2011 @ 15:34 Photos 9 kommentarer

Er utrolig fornøyd med resultatet! Hva synes du?

6 days

19.aug.2011 @ 20:28 England 6 kommentarer

Har vært tidenes slask i det siste. Jeg har stengt meg inne sammen med Lars og familien hans. Jeg har ungått venner og har egentlig bare tatt livet helt med ro. Jeg har ikke engang tenkt tanken på å begynne å pakke, noe som er utrolig krise. Tror kroppen endelig begynner å forstå at jeg snart skal reise.. For humøret mitt er utrolig vinglete for tiden. I det ene minuttet gleder jeg meg som en gal til å dra, mens i det andre, vil jeg aller helst bare legge meg ned å grine. Humørsvigninger.. Yeah, i know! Men bare så dere er klar over det, så er jeg utrolig glad for at jeg får delta på noe slikt. Jeg gleder meg også, utrolig mye! Holder på å bli gal av all ventingen. Men samtidig vil jeg ikke dra. Vil ikke dra i fra alle nære og kjære. Jeg sliter spesielt på tanken av at mamma ikke vil være der sammen med meg. Som forresten også er verdens beste person!!! Jeg vil også savne Lars. Noe som gjør så alt for vondt.

Uansett, nå er det bare 6 dager til jeg drar. Herregud som tiden har gått. Tanken på at jeg snart må begynne å pakke, er direkte trist. Jeg må fikse fly til Oslo, si adjø til venner og familien og jeg må gi fra meg de tre som betyr alt for meg. Nemlig dyra! Utrolig deprimerende. Har så og si null aning om hva jeg skal pakke med meg, hvilke ting jeg skal legge bort for hele 10 måneder og hva jeg egentlig kan handle helt nytt i England. Livskrise.. Virkelig.

Nok deprimerende prat. Høres ut som tidens mest bortskjemte drittunge som får alt. Slik er jeg så aldeles ikke. Dette er noe jeg vil, trenger og ønsker. Derfor fikk jeg denne opplevelsen av mine foreldre. Og jo, jeg er takknemmelig... You guys have no idea! Håper bare humøret endrer seg til jeg skal dra..

Er forresten kjempeglad.. Ikke tro noe annet!
Noen som har diverse tips om hvordan jeg kan håntere dette?

Photos

18.aug.2011 @ 19:16 Photos 5 kommentarer

Synes om bildene?

Små ting i hverdagen

17.aug.2011 @ 15:49 Hverdag 2 kommentarer

Hvilke små ting i hverdagen gjør akkurat deg glad?

You puts the color inside of my world

17.aug.2011 @ 01:31 Hverdag 6 kommentarer

Irriterer meg sykt at jeg ikke har noe kamera å ta bilder meg! Har ikke akkurat gjort noe spesielt de siste dagene, men fortsatt. Elsker å ta bilder, så det at jeg har mista minnekortet mitt er jo virkelig en - i hverdagen. Heldigvis for at jeg skal og handle meg nytt nå snarest. Minnekortet var uansett ødelagt. Skikkelig fasinerende for dere lesere å lese, men deler det med dere uansett : ) så snill er jeg!

Dagen i dag har bare gått ut på å slappe av. Sov hos mamma inatt, så ble en real jentekveld i går. Elsker dager som det. Er utrolig deilig og få seg litt tid med mamma, alene. Er jo ikke lenge til jeg reiser, og hun er som sagt den personen som betyr mest for meg - min beste venninne!  Ellers idag har jeg ryddet og tømt rommet, før jeg dro til Lars. Her blir det film og kos resten av kvelden!

Har forresten også spist taco og tilbringt tid sammen med familien til Lars. Ekstra kos!

Noen som har aning om hva slike minnekort koster?

Summerfeelin'

16.aug.2011 @ 19:20 Blogg 9 kommentarer

Tycks?

Ny informasjon

15.aug.2011 @ 23:07 England 3 kommentarer

Her om dagen, skulle jeg innom min personlige side på EF, da jeg oppdaget at vertsfamilien min var tatt bort. Vet ikke hvorfro dette har hendt, men jeg tror jeg har en aning om hvorfor. En kompis av meg, som også bor her jeg bor, var kommet inn på akkurat samme skole (City of Wolverhampton Collage) som jeg var. Dette har jeg hørt at ikke er lovlig. Så forhåpentligvis er dette grunnen for at jeg er blitt flyttet på. Nå er det bare ni dager til jeg reiser, som også betyr at jeg må en plass å bo. Heldigvis for at det ikke er jeg som skal fikse opp i det. Det kjipe med dette er at jeg var svært fornøyd med plassen, Wolverhampton, og jeg hadde virkelig sett fram til ett år sammen med bare ên kvinne, og en annen utvekslingsstudent. Weeell, things change! Nå får jeg håpe jeg havner i en annen familie jeg får følelsen av at jeg vil trives med..

Noen av dere som har en aning om hvorfor dette har hendt? Slenger med bilder fra dagen..

Dette er forresten to av de skjønneste menneskene jeg vet om!

Snart England!

15.aug.2011 @ 16:07 England 7 kommentarer

Nå er det bare 10 dager til jeg drar. Altså hele 8 dager til jeg reiser til Oslo. Skal møte opp på Gardemoen den 25 August, sammen med andre EF studenter. Gleder meg til å se hvem som skal dra osv. Heldigvis for at jeg har en kompis som også reiser sammen med meg. Det gjør alt så mye mindre skummelt. Fikk også høre at vi blir boende på en camp i Winchester i to dager, null aning om dette er sant. Men det hadde selvsagt vært utrolig morsomt. Uansett.. 10 hele dager! Herregud..

Ikke tilfeldigvis noen som reiser samme dag som meg?

Keiservarden

14.aug.2011 @ 23:08 Trening 6 kommentarer

Nå har vi akkurat ankommet hjem igjen, etter en herlig tur på Keiservarden. Nydelig vær, fin solnedgang  og en god temperatur. Hva kunne vell vært bedre?! Absolutt ingenting. Var rett å slett utrolig deilig og gå. Og spesielt siden jeg gikk sammen med Lars. Vi har vell begge utrolig godt av å gjøre noe annet enn å bare sitte inne. Resten av kvelden skal vi slappe av, se en film og ellers bare ta livet med ro. Hva har du gjort i kveld?

Bildene er forresten tatt med digitalkamera. Derfor bildene er så utrolig dårlige!

Sunshine!

14.aug.2011 @ 17:01 Hverdag 4 kommentarer

Etter uker med regn, vind og høst følelse, titter endelig solen fram i Bodø også! Noe jeg vil si er veldig fortjent, etter min mening. Uheldigvis for dette, skal Lars sitte inne å se Manchester United spille kamp. Unødvendig, spør du meg! Men hva vet vell jeg. Jeg har fått tvinga han med meg på en tur til Keiservarden ikveld. Noe han skal gjennomføre!! (!!!!) Så er litt fornøyd med dagen. Utenom den delen hvor vi begge sov - alt - for - lenge. Uvane! Dette skal endres på..

Hva er dine planer for dagen?

Nytt design

14.aug.2011 @ 00:53 Blogg 6 kommentarer

Nå har jeg endelig fått fiksa meg ett design som jeg er fornøyd med. Har slettet alt av gamle poster og diverse, for å starte bloggen som ny igjen. Er som sagt bare 11 dager til jeg flytter. Og jeg kunne virkelig trengt en ny fresh start på bloggen. Er bare headeren som mangler, men det skal jeg få fikset snarest mulig.

Hva synes du?

♥ anniken alexandersen

17, Bodø
Jeg kom til verden den 19 April 1994 og fikk navnet Anniken. Jeg studerer nå mitt andre år på vidregående i England og trives godt med det. På min blogg vil du få innblikk i min hverdag, mitt liv i England og hva enn annet som måtte falle meg inn